עיריית אילת - עמוד הבית

בר עליון
דלג על בר עליון

10,200 תלמידים יצעדו בשבוע הבא לבתי הספר וגני הילדים

24/08/2015
10,200 תלמידים יצעדו בשבוע הבא לבתי הספר וגני הילדים (הגדל)

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ו: כ- 10,200 תלמידים יצעדו בשבוע הבא (יום ג') לבתי הספר וגני הילדים

מה חדש? שני גנים ילדים חדשים בשכונת השחמון, שני מוסדות חדשים; המרכז לגיל הרך, המכון להתפתחות הילד ומעון יום שיקומי, 40 מורים חדשים, טאבלטים למורים למדעים בחטיבות הביניים, תכנית ייחודית "פסיכולוגיה חיובית", תכנית STEM ללימודי המדע והטכנולוגיה, יישום תכנית שר החינוך לתוספת סייעת שנייה בגני ילדים טרום חובה והקטנת מספר התלמידים בכיתות א', לחצני מצוקה עם מערכת שמע ווידאו בכל גני הילדים

בשנת הלימודים תשע"ו ישובו לספסל הלימודים כ- 10,200 תלמידים, שילמדו ב-81 גנים, 12 בתי ספר יסודיים, 7 בתי ספר על-יסודיים, ויעשירו את עצמם בבית הספר למחוננים ומצטיינים, ברשת מתנ"סים הכוללת ארבעה מתנ"סים, שתי ספריות עירוניות ומהשנה גם מרכז חדש לגיל הרך, במרכז המוסיקה, במרכז לחינוך וספורט ימי ועוד.

 

בקיץ תשע"ה הפעילה מערכת החינוך בהצלחה זו השנה השנייה את "בית הספר של הקיץ" לתלמידי כיתות א'-ב' שלמדו משך שלושה שבועות רצופים בחודש יולי. קיץ בו היו פעילים 2,200 מילדי אילת בקייטנות, במחנות הקיץ ובבית הספר של החופש הגדול. קיץ בו הפעילה המערכת את תכנית "קיץ בטוח באילת" כולל מתחם הנוער בחופים כמעט עד סוף הקיץ. קיץ בו עסקו בהכנת מוסדות החינוך בשיפוצים, הצטיידות, קליטת מורים חדשים, קליטת סייעת שניה לגני ילדים בגילאי 3-4, כל אלה על מנת להיערך טוב ונכון לפתיחת שנת הלימודים תשע"ו.

 

גם בשנת הלימודים תשע"ו יפעל מינהל שח"ק (שירותים חברתיים חינוך, ספורט אקדמיה וקהילה), בראשותו של ד"ר דרורי גניאל בהתאם ליעדי משרד החינוך ויעדי המינהל ובהתאם למדיניות ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, המחזיק בתיק החינוך. יעדי מינהל שח"ק: מתן מענה מקצועי לאוכלוסיות מוחלשות לאוכלוסיות בסיכון ולאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בכל הגילאים: מטף ועד זקן ולאורך כל היממה. הקמת המרכז להשכלה גבוהה ולהדרכה. פיתוח עתודת מנהיגות חינוכית וחברתית. העצמת והרחבת פעילות אגף הצעירים. בדגש על הגדלת מספר הצעירים בעלי השכלה אקדמאית ו\או מקצועית ושילובם בתעסוקה תוך עידודם ליזמות עסקית, מעורבות חברתית ופיתוח מנהיגות. ניצול משאבי הטבע והידע בעיר ובסביבתה ושילובם בפעילות החינוך והקהילה. כתיבת והפעלת תכניות חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי בנושאים: חינוך לאומנויות, חינוך ימי, חינוך סביבתי וקיימות, חינוך לתיירות ולמקצועות התיירות ועוד. המשך הרחבת המדע והטכנולוגיה כתרבות במערכת החינוך ובקהילה והפיכת המערכת לחכמה כחלק מהמהלך של הפיכת אילת ל"עיר חכמה". העמקת שיתופי הפעולה בין יחידות מינהל שח"ק, בדגש על שיפור השירות והנגשת המידע לתושב, הערכה ובקרה של הפעילות ותוצריה כבסיס לתרבות של שיפור.

 

 

 

עוד השנה, כמידי שנה תמשיך מערכת החינוך לפעול על פי התפיסה החינוכית לפיה "לא מוותרים לאף תלמיד ולא מוותרים על אף תלמיד!" לא מוותרים לאף תלמיד ומעניקים את הכלים לטובת מיצוי הפוטנציאל של עד אחרון התלמידים במערכת, בין אם על ידי העצמת מצוינות ובין אם על ידי צמצום פערים. לא מוותרים על אף תלמיד, תוך השקעה מירבית ומיטבית למניעת נשירה.

 

לצד אלה תפעל מערכת החינוך באילת ליישום היעדים המרכזיים המשותפים למשרד החינוך, ביניהם: קידום למידה משמעותית ועדכנית שתוביל להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות. חיזוק החינוך למצוינות ערכית ואזרחית. חיזוק מעמדו ויכולתו של החינוך הציבורי לתת מענה מיטבי לכלל החברה הישראלית. כל זאת תחת הייעוד החינוכי שהגדיר משרד החינוך: לאהוב – להאמין – להצטיין.

 

כחלק מעשייה חינוכית ענפה, מביאה איתה שנת הלימודים תשע"ו, חידושים:

 

יישום תכנית שר החינוך, נפתלי בנט: בהתאם לתכנית השר, פעלה מערכת החינוך לגייס סייעת שנייה לגני הילדים בגילאי 3-4 (טרום חובה) בגנים בהם לומדים מעל 30 תלמידים. באשר לתכנית השר לצמצום מספר התלמידים בכיתות א', באופן הדרגתי, יצוין כי באילת מספר התלמידים הממוצע בבתי הספר היסודיים הינו 27 תלמידים זאת בהתאם לתכנית עירונית שהיתה הדרגתית גם כן והחלה לפעול לפני 6 שנים.

 

שיפוצי קיץ: לקראת שנת הלימודים תשע"ו הושקעו כ – 8 מיליון ₪ במוסדות החינוך. במסגרת שיפוצי הקיץ שופצו מוסדות החינוך בעלות של 3.5 מיליון ₪. הצטיידות בעלות של 1 מיליון ₪, מחשוב בעלות של 1 מיליון ₪ ושיפוץ מתקני ספורט בעלות של 2.5 מיליון ₪. גם השנה בוצעו שיפוצי הקיץ ע"י חברת חכ"א באמצעות שלושה קבלנים, בליווי ופיקוח של אגף החינוך. עיקר ההשקעה השנה היתה בטיפול בליקויי בטיחות, הכשרת מבני גנים לפתיחתם מחדש, מיזוג כיתות בהשקעה רבה, מיזוג כל עמדות המאבטחים, ריצוף כיתות ומדרכות באבן משתלבת, החלפת גדרות, שדרוג חדרי שירותים, חדרי מורים וספריות בעיצוב חדשני, עיצוב חצרות כולל דשא סינטטי ומתקני שעשועים, החלפת דלתות כיתות ועוד.

 

מינויים חדשים: תהילה וילף- נבחרה לנהל את האולפנא, במקום הרב עמי צברי שיצא לשבתון. תהילה, בעלת תואר Bed בחינוך עם התמחות במתמטיקה ותנ"ך ותואר שני במינהל חינוכי וותק של 9 שנים בהוראה. בין תפקידיה כמחנכת באולפנא שימשה גם כמורה למתמטיקה והיתה מרצה בתחום המחשבים במכללת ירושלים- שלוחת אילת. דוד פרץ – נבחר לנהל את אשכול הפיס במקומה של חני אלה שיצאה לגמלאות. דוד בעל תואר Bed בחינוך עם התמחות בביולוגיה ותואר שני במינהל חברה ומדיניות החינוך. בעל 24 שנות ותק בהוראה, בהכשרתו כהנדסאי אלקטרוניקה ומחשבים, מנהל רשתות תקשורת ומחשבים. בין תפקידיו כמחנך בביה"ס רבין שימש כמורה לביולוגיה, פיסיקה, מחשבים אלקטרוניקה וחשמל. שימש כרכז בי"ס לתחום התקשוב ורכז עירוני של תכנית "עתידים" "נס טכנולוגיה".

 

 

קליטת מורים חדשים: 40 מורים חדשים נקלטו במערכת החינוך באילת, 14 מורים לבתי הספר היסודיים, מרביתם בוגרי מכללת לוינסקי לחינוך באילת ו -26 לבתי הספר העל יסודיים. המורים בעל יסודי ילוו עם קליטתם ובמהלך כל שנת הלימודים בסטאז' או במסגרת פרויקט קמ"ח – סדנה לקליטת מורים חדשים בהנחיית סוזי בן-אליהו ובסיוע מורים ותיקים. קליטת תלמידים: בשנת הלימודים תשע"ו ייקלטו 200 תלמידים חדשים שהגיעו לעיר אילת. 100 תלמידים בעל יסודי מהם 40 בכיתות ז' ועוד 100 לבתי הספר היסודיים וגני הילדים.

 

שני גנים חדשים נבנו בשחמון: בתשע"ו יחלו לפעול שני גני ילדים חדשים "מור" ו"קינמון", תוספת לשני גני הילדים, "שיטה" ו"שיזף" שנפתחו בשחמון בשנה שעברה. עבודות הבניה נעשו בניהול החברה הכלכלית לאילת ובליווי המחלקה להנדסה אזרחית בעירייה.

 

סייעת שניה בגני הילדים- על פי רפורמת הסייעת השנייה בגני הילדים שמוביל שר החינוך, נערך אגף החינוך לקליטת סייעות בגני הילדים בגילאי 3-4 בהם מספר התלמידים יעלה על 30 ילדים.

 

ארוחת 10 בגני הילדים: בתשע"ו ימשיך אגף החינוך להנהיג ארוחת עשר אחידה ובריאה בגני הילדים באילת. המהלך במסגרת קידום אורח חיים בריא כחלק מתכנית "אילת- ים של בריאות", יאפשר לילדים להיות שותפים בהכנת ארוחת העשר, ללמוד על תזונה נכונה ובריאה וליהנות מארוחת עשר מגוונת על פי תפריט של תזונאית במימון משותף של ההורים. השנה ישולבו מספר גנים כהמשך של הפיילוט משנה קודמת ובהמשך יורחב לכלל גני הילדים בעיר.

 

לחצני מצוקה בגני הילדים: כחלק מתכנית "עיר ללא אלימות" במסגרתה קיים מערך מצלמות במקומות ציבוריים ובמוסדות חינוך, הותקנה מערכת מיוחדת בגני הילדים המקושרת ללחצן מצוקה. בעת לחיצה על הלחצן, יתבצעו שלוש פעולות מידיות: יישלח מסרון SMS למוקד, תתבצע שיחת טלפון למשל''ט לשם שיחה והאזנה לסביבה וצפייה בתמונת וידאו וכן יישלח אות מצוקה עם המיקום המדויק של האירוע למערכת המיפוי כולל פרטים על אותו מוסד.

 

בית ספר יסודי "ים סוף": ימשיך לצמוח והוא יקלוט אליו שלוש כיתות א' וכיתה ג'. סה"כ ילמדו בביה"ס בתשע"ו 8 כיתות. במהלך שנה זו תימשך הבניה של חלקו השני של ביה"ס עד ל-18 כיתות.

 

מבקרים במוזיאונים: במימון מלא של קרן ישרוטל תצאנה שלוש שכבות גיל מכול בתי הספר,   לביקור במוזיאונים: כיתות ד' למוזיאון קראסו בבאר שבע, כיתות ז' למוזיאון הרצל בירושלים, כיתות ט' למוזיאון ישראל בירושלים. התלמידים יוכנו לביקורים ויזכו להדרכה בנושאים שיבחרו.

 

שני מקצועות הגברה (5 יח"ל) ייפתחו השנה: לצד מקצועות מדעי הים וחינוך גופני, שנפתחו לפני ארבע שנים וזוכים להצלחה, יוצעו בשנת תשע"ו שני מקצועות נוספים להגברה: תיאטרון, כחלק  ממהלך כולל של הרחבת תחומי האומנויות, ודיפלומטיה ותקשורת בינלאומית (אילת הינה בין 20 הערים הראשונות שהצטרפו לתכנית המיועדת לתלמידי 5 יחידות באנגלית. בכול אחד מהמקצועות הללו, ילמדו 25 תלמידי כיתות י' שנמצאו מתאימים.

 

פסיכולוגיה חיובית- תכנית חינוכית ייחודית להנחלת תרבות בית ספרית שמקדמת רווחה נפשית בקרב התלמידים. התכנית שתפעל בתשעה בתי ספר תכשיר את צוותי החינוך לנהל סדר יום שיתבסס על אושר, מוסריות והצלחה, תוך ניהול שיח שמקדם הקשבה וחשיבה חיובית על מנת להגיע לרווחה נפשית ותפקוד מיטבי. את התוכנית ידריכו צוות פסיכולוגים מומחים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה בשיתוף עיריית אילת ומרכז הביג.

 

הנושא הרב שנתי- "למידה משמעותית" ודגש על מתמטיקה: תשע"ו תמשיך להיות בסימן למידה משמעותית, במסגרתה יוטמעו בבתי הספר תהליכי הוראה, למידה והערכה מגוונים יותר. התכנית תפעל בכל שכבות הגיל. הלמידה המשמעותית אינה עוד נושא שנתי אלא תפיסת עומק, שתהווה בסיס למחשבה, לשיח ולמעשה החינוכי בשנים הקרובות. כמו כן יושם הדגש השנה על לימודי המתמטיקה בתכנית ספיראלית החל מגן הילדים.

 

תקשוב עירוני: לאחר שזכתה מערכת החינוך בפרס התקשוב הארצי, ימשיך אגף החינוך בראשותה של מירי קופיטו, בהובלת מהלך התקשוב העירוני, שמיושם בהצלחה רבה בכל בתי הספר. מהלך זה מפתח תהליכי הוראה-למידה והערכה בתוך קהילה חינוכית משתפת, המגבשת הסכמות פדגוגיות, פועלת לניהול ידע והרחבת אפשרויות התקשורת. למהלך שותף משרד החינוך. לקראת שנת הלימודים תשע"ו השקיעה עיריית אילת בהחלפת תשתיות התקשוב בבתי הספר וגני הילדים. מאות מחשבים חדשים הותקנו במוסדות החינוך השונים, בתי הספר וגני הילדים, וכן שדרוג תשתיות קיימות בעלות כוללת של 1 מיליון ₪ בשיתוף מפעל הפיס. עוד במסגרת זו ימשיכו לפעול אתר "סיסמה לכל תלמיד", למידה ניידת באמצעות טבלטים ויחל לפעול המיזם החדש "חונכות בקליק", שיעניק שיעורי תגבור לתלמידי חטיבת הביניים בלמידה מרחוק על ידי סטודנטים.

 

תכנית STEM ללימודי המדעים והטכנולוגיה: תכנית בשיתוף עם מגבית קנדה לתגבור לימודי המדעים והטכנולוגיה. התכנית כוללת עידוד למידת חקר לכתיבת עבודות גמר בכימיה ובפיסיקה 5 יח"ל, תגבורים לימודיים, הכשרת מורים בתחומי המדעים, מחנות קיץ, פיתוח מנהיגות מדעים של בני נוער החונכים תלמידים צעירי במדעים ועוד.

 

מחנה קיץ במדעים: עוד כחלק מעידוד לימודי המדעים, נערך במהלך הקיץ, מחנה קיץ לכ – 50 תלמידי כיתות ח' מצטיינים, שם נחשפו התלמידים לניסויי מעבדה במגוון רחב של תחומים עם מיטב המומחים.

 

טאבלטים למורים למדעים בחטיבת הביניים: 24 מורים למדעים בחטיבת הביניים יקבלו השנה בשיתוף קרן "אתנה", טאבלט עם שמונה חיישנים מובנים (המודדים חום, לחות, דופק,העצה, מיקום גאוגרפי, קרינת UV ואור), באמצעותם ניתן לבצע ניסויים בכיתה ולהפכה למעבדה ניידת. זהו בעצם השלב השני של חלוקת טבלטים, לאחר שבשנה הקודמת זכו לקבלם 24 מורי היסודי. בנוסף לטבלט יזכה כל מורה להכשרה מקצועית בהיקף של 30 שעות. בכך יוענקו למורים למדעים הידע, הסמכות והחדשנות שיהפכו את תחום הוראת המדעים לאטרקטיבית עבור התלמידים.

 

בטיחות בדרכים "נשק וסע": תכנית שמופעלת על ידי הורים מתנדבים, ועד ההורים, והמטה העירוני לבטיחות בדרכים, להבטחת שלומם וביטחונם של התלמידים. התכנית פעלה השנה בבתי הספר "אלמוג","גלים" ו"אופיר" כאשר הורים פעילים קידמו את פני הרכבים המגיעים ועודדו את ההורים לנשק את הילדים ולנסוע מיד, מבלי להתעכב וליצור עומסים על הצמתים הסמוכים למוסדות החינוך. השנה תמשיך ותורחב התכנית לבתי ספר "היובל" ובתי ספר נוספים.

 

מרכז חדש לגיל הרך: בשנת הלימודים תשע"ו יחל לפעול המרכז החדש לגיל הרך שנבנה סמוך למתנ"ס שחמון וכולל שני מבנים. האחד, חד קומתי ישמש כמועדונית כולל אולם אודיטוריום רב תכליתי המותאם לגיל הרך והינו ראשון מסוגו באילת. השני, דו קומתי ישמש כמעון יום ויכלול 6 כיתות (2 לתינוקות, 2 לפעוטות ו – 2 לילדים). עוד במקום יפעל מרכז תמיכה להורים צעירים ומרכז לחיזוק הזוגיות. עלות הקמה כ – 15 מיליון ₪ במימון משותף של משרד התמ"ת, מפעל הפיס, עיריית אילת, החברה למתנ"סים, קרן ע"ש הארי וג'נט וינברג וקרן אדר. בניהול ופיקוח החברה הכלכלית לאילת בע"מ (חכ"א). 

 

המכון החדש להתפתחות הילד: המבנה החדש שנבנה בסמטת עופרים הינו בן שתי קומות ובסמוך לו נבנה מעון יום שיקומי. קומה אחת מיועדת למכון להתפתחות הילד, בו יהיו 20 חדרי טיפול מאובזרים בחדשנות ובנוחות, לעומת 10 חדרי טיפול בלבד הקיימים כיום. בקומה השנייה יפעל השירות הפסיכולוגי החינוכי. בשלב השני, מתוכננת על גג המבנה, בריכת שחייה טיפולית. עלות הקמה 11 מיליון ₪ במימון מלא ובניהול החברה הכלכלית לאילת בע"מ (חכ"א). 

 

בינוי – בקרוב נתחדש!

·        בניית אולם הספורט בבית הספר "גלים" כבר החלה, ובהמשך יבנו אולמות ספורט ב"תל"י הרי אילת" ובבית הספר "ים סוף".

·        המשך בניית בית הספר היסודי "ים סוף" – השלמה ל – 18 כיתות.

·        בניית בית הספר אורים החדש בפינת רחוב ארגמן/חטיבת הנגב, שייתן מענה מכיתה א' ועד גיל 21, וייבנה כאשכולות עם נגישות מרבית המותאמת לכל סוגי המוגבלויות.

·        בניית בית ספר תיכון רביעי ברובע 6 בשחמון.

·        בניית מרכז צעירים בפארק המרכזי (מאחוריי האיימקס), שישתרע על שטח של כ – 200 מ"ר ויכלול שני מבנים בני קומה אחת.

·        תכנון הקמת שלוחה של מוזיאון ה"מדעטק" בסמוך לקריית החינוך שתיבנה ברובע 9 בשחמון.

 

מעבר לחידושים ימשיכו לפעול גם השנה עשרות פרויקטים חינוכיים לצמצום פערים לימודיים מחד ולהעצמת המצוינים מאידך, וכן ליצירת סביבה בית ספרית מוגנת ובטוחה המאפשרת ומעודדת למידה, כל זאת על מנת להבטיח את ההצלחה של כל תלמיד ותלמיד בלימודים. מבין הפרויקטים הפועלים במערכת החינוך ויפעלו גם בשנת הלימודים הקרובה:

 

 

תכנית מוסיקה יישובית "מצוינגב": תכנית לחיזוק המצוינות המוסיקלית החל מגיל הגן במטרה לחשוף את הילד לתחום המוסיקה, ליצר עבורו אופק מוסיקלי איכותי ולאפשר לכמה שיותר ילדים התנסות, העמקה וחקר ושכלול היכולות במוסיקה וכמובן איתור ילדים מוכשרים במיוחד וקידומם בתחום. התכנית תפעל במסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות בהובלת אגף החינוך ובשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

תוכנית מחוננים: תכנית שמטרתה לתת מענה לטיפוח ילדים מחוננים ביום העשרה שבועי עפ"י עקרונות ותפיסות המסגרות החינוכיות הייחודיות למחוננים ובהתאמה לייחודיותה של העיר אילת. משתתפים בתוכנית כ - 100 תלמידי כיתות ד' – ט'. גם השנה יאותרו, במהלך שהחל בשנה שעברה, תלמידים מכיתה ג' להשתתף בתכנית, זאת במטרה לתת מענה מוקדם ככל האפשר לילדים אלה.

 

"סיסמה לכל תלמיד": בשנת הלימודים תשע"ו ימשיכו כל תלמידי בתי הספר היסודיים באילת להיות מחוברים לרשת לימודית חברתית אחת המחברת בין שלושת גורמי ההוראה המרכזיים: מורים, תלמידים והורים. כל התלמידים והמורים מתחברים באמצעות סיסמה אישית מכל מחשב המחובר לאינטרנט, לפורטל העירוני שיכיל אתרים של כל בתי הספר ולקבל את עולם התוכן האישי של התלמיד, של הכיתה, של בית הספר, של העיר ומחוצה לה במרחב מקוון. המיזם פועל על בסיס פלטפורמה (רשת ענן) המאפשרת תקשורת עדכנית, מיידית, ונוחה בין המורים לתלמידים, ומעודדת ביטוי עצמי ויצירתיות הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים. המיזם הינו כחלק ממהפכת התקשוב שמוביל אגף החינוך עם הכיתות החכמות וכחלק מחזון הפיכת העיר אילת לעיר דיגיטלית.

השאלת ספרים: בשנת הלימודים תשע"ו תמשיך לפעול בכל בתי הספר תכנית "השאלת ספרים" במהלך משותף עם משרד החינוך, המהווה חיסכון משמעותי להורים.

ילדי אילת שרים: גם השנה נמשיך במפעל "שירת רבים", במסגרתו לומדים תלמידי כיתות ד'-ו' שירים נבחרים אותם הם שרים כמקהלה גדולה אחת באירוע השיא שמתקיים בחודש ינואר בשנה. הנושא הנבחר השנה: "משיריו של היוצר- עוזי חיטמן- ז"ל".

 

כיתות עירוניות: במסגרת לימודי הכיתות העירוניות המשותפות לשלושת בתי הספר העל יסודיים, יוצעו גם השנה לימודים בכ – 20 מקצועות הגברה: ביולוגיה, פיסיקה, הנדסת תוכנה, מדעי החברה, תיירות ופנאי, אמנות, מדעי המחשב, ערבית, תנ"ך, מינהל וכלכלה, מחשבת ישראל, צרפתית, רוסית, ספרדית, כימיה, חינוך גופני, מדעי הים/ימאות ספינות ועוד.

 

המחצית השלישית – סמסטר קיץ: כחלק מפעולות לשיפור אחוז הזכאים לבגרות, הופעלה גם השנה "המחצית השלישית" במסגרתה למדו בקיץ, 130 תלמידי כיתות י'-י"ב והשלימו בגרות ביחידות בהן נכשלו או שלא נבחנו בעבר ובתנאי שלמדו את המקצוע במהלך השנה.

 

 

 

 

התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון- 360 מעלות: גם השנה תפעל התכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון המשותפת לחמישה משרדים ממשלתיים וארגון הג'וינט. התכנית מכוונת לצמצום היקף מצבי הסיכון בקרב ילדים ובני נוער ואת חומרתם, ולהביא לשינוי מקיף בדרכי הטיפול של החברה הישראלית בילדים אלה ובמשפחותיהם. בשנת הלימודים הקרובה יפעלו באילת 15 תכניות במימון חלקי או מלא של התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון. 11 תכניות המיועדות לגילאי 6-18 ועוד 4 תכניות לגיל הרך. בגיל הרך תפעל התכנית, מעג"ן (מערך תומך גן ומעון), לילדים ונוער יפעלו התכניות: פותחים עתיד, מדריכי/ת מניעה במערכת החינוך, מנהיגות צעירה לנוער בסיכון, מניעת אלימות בקרב נוער בסיכון באמצעות ספורט ימי, תכנית אחרי הצלצול – "תכנית מעברים". התוכניות מטפלות ומתערבות בקרב מאות ילדים, בני נוער ומשפחותיהם.

 

חינוך דתי: בית הספר הממלכתי דתי (ממ"ד) "ימין הרצוג" צמח לשמונה-שנתי וזו השנה השלישית שנקלטים אליו תלמידים בכיתות ז' ו-ח'. בכיתה ט' ממשיכים התלמידים את לימודיהם בישיבה התיכונית הפנימייתית הפועלת בסמוך לבית הספר התיכון ע"ש "בגין". הבנות שמסיימות את כיתה ו' בבית הספר ממשיכות את לימודיהן באולפנה. השנה, נכנסו גם גני הילדים של "אור החיים" לפיקוח של משרד החינוך.

 

חינוך ימי: לצד חינוך ימי הנלמד בכיתות ו', ז', ישתתפו השנה 11 בתי ספר בפרויקט "בית ספר שוחה".

 

חינוך מיוחד: בעיר אילת לומדים כ- 570 תלמידים המשובצים במסגרות החינוך המיוחד, בנוסף להם ישנם כ- 80 תלמידים בעלי צרכים מיוחדים המשולבים בגנים ובכיתות רגילות ומלווים בסיוע צמוד. באילת יפעלו בתשע"ו שישה  גני חינוך מיוחד, כיתות חינוך מיוחד המשולבות בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים ובית ספר על יסודי לחינוך מיוחד, "אורים".

 

חינוך סביבתי: גם בשנה זו, תציע היחידה האזורית לאיכות הסביבה, סל של תכניות העשרה למערכת החינוך המשלבות ידע סביבתי עדכני ועשייה למען הקהילה. השנה יושם דגש על אקולוגיה חברתית ואנושית תוך שיתוף הציבור וחיבורו למקום. התכניות יעסקו בתחומי תחבורה בת קיימא, צפרות ועוד. לצד הפעילות החינוכית סביבתית במסגרת הבית ספרית, פועלת גם הכיפה האקולוגית – מרכז לחינוך סביבתי המפעילה קורסים והשתלמויות לציבור הרחב, ספריית ספרים וסרטים אקולוגיים ועוד. בתי ספר ירוקים: לצד הסמכת בית ספר "עציון גבר" כבית ספר "ירוק מתמיד" – הראשון בעיר, הוסמכו כבתי ספר ירוקים, גם בית ספר תל"י "הרי אילת" ובית הספר התיכון ע"ש "רבין" כתיכון הירוק הראשון בעיר. בית ספר "חב"ד" בדרך להסמכה ויהיה בית הספר הדתי הראשון בארץ שיוסמך כבית ספר "ירוק". השנה יחלו את תהליך ההסמכה, בתי הספר "יעלים" ו"גלים". עיצוב מרחבי למידה: גם השנה ימשיך המהלך שמוביל אגף החינוך לעיצוב מרחבי למידה, בליווי רונה שפירא,  מנהלת המחלקה לחינוך סביבתי בעירייה ובליווי אדריכלי.

 

 

 

הערכה חיצונית של מערכת החינוך: לצורך שיפור מערכת החינוך יבצע מינהל שח"ק, גם השנה פעולות הערכה מקיפות במערכת החינוך המבוצעות על ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח). בבסיס הפעולות נבנתה תשתית נתונים מרכזית המתבססת על מדדים מרכזיים המשמעותיים למערכת והמאפשרים מעקב רציף לאורך זמן.

 

מצבת תלמידים:

 

הגיל הרך

כ- 2,218 ילדים מתחנכים במסגרות הגיל הרך: 81 גני ילדים עירוניים לגילאי 3-6. ועוד כ – 120 ילדים המתחנכים במוסדות מוכרים שאינם רשמיים.

 

בתי ספר יסודיים

כ- 4,250 תלמידים מתחנכים במסגרות החינוך היסודי: 12 בתי ספר לכיתות א'–ו', מתוכם: 10 בתי ספר ממלכתיים, 2 ממלכתיים דתיים (אחד שש שני – חב"ד ואחד שמונה שנתי – ימין הרצוג) ובית ספר אחד חרדי מוכר שאינו רשמי: אור החיים.

 

בתי ספר על יסודיים

כ-3,750 תלמידים מתחנכים במסגרות החינוך העל יסודי: 7 בתי ספר על יסודיים לכיתות ז' – י"ב:  בית ספר ע"ש "בגין", בית ספר ע"ש "גולדווטר", בית ספר ע"ש "רבין", בית ספר אתגרי "ברנקו וייס", בית ספר "אורים" לחינוך מיוחד. 2 בתי ספר ממלכתיים דתיים: אולפנה לתלמידות כיתות ז'-י"ב, ישיבה תיכונית פנימייתית צומחת (ט' – י"ב).

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

עצור
לידיעת ציבור הרוחצים
למשך העונה קרובה יפעלו סוכות ההצלה בין הימים א - ש בין השעות 17:00- 09:00
מוקד 106
רוצים לדווח על מפגע? יש לכם תקלה? צלצלו למוקד 106 או שלחו לנו דואר אלקטרוני: moked@eilat.muni.il
עבור לתוכן העמוד